Ortaöğretim Kurumları Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS), 2003-2007 yılları arasında yapılmıştır İlk uygulama dönemi: 2003-2004 eğitim ve öğretim yılı Son uygulama dönemi: 2006-2007 eğitim ve öğretim yılı


OKS sınavı ne zaman yapıldı?

Ortaöğretim Kurumları Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS), 2003-2007 yılları arasında yapılmıştır

  • İlk uygulama dönemi : 2003-2004 eğitim ve öğretim yılı
  • Son uygulama dönemi : 2006-2007 eğitim ve öğretim yılı

2008 yılında OKS'nin yerine Seviye Belirleme Sınavı (SBS) getirilmiştir

OKS nedir?

OKS, Otomatik Katılım Sistemi'nin kısaltmasıdır. Otomatik Katılım Sistemi (OKS), çalışanların işverenleri aracılığıyla otomatik olarak bireysel emeklilik planına katılmalarını sağlayan bir sistemdir. OKS'nin bazı özellikleri: Katkı payı: Çalışanların prime esas kazancının en az %3'ü oranında katkı payı kesilir ve bireysel emeklilik hesabına yatırılır. Devlet katkısı: Yatırılan katkı paylarının %30'u oranında devlet katkısı sağlanır. Cayma hakkı: Çalışanlar, sisteme dahil olduktan sonra 2 aylık başlangıç dönemi içinde ödedikleri katkı payını geri alabilir. İsteğe bağlı katılım: 45 yaşını doldurmuş çalışanlar da talep etmeleri halinde sisteme dahil edilebilir. Emeklilik hakkı: Sistemde en az 10 yıl kalıp 56 yaşını dolduran çalışanlar emeklilik hakkını kazanabilir.

OKSN sınavı kaç yılda bir yapılır?

OKSN sınavı, yani İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS), her yıl düzenlenir. 2025 yılı için başvuru tarihleri 10 Şubat - 3 Mart 2025 olarak belirlenmiştir.

OKS yerine hangi sınav geldi?

OKS (Ortaöğretim Kurumları Seçme ve Yerleştirme Sınavı) yerine 2008 yılında Seviye Belirleme Sınavı (SBS) gelmiştir. 2010 yılında SBS'deki üç aşamalı sistem kaldırılmış ve yeniden tek sınava dönülmüştür.

Diğer Eğitim Yazıları
Eğitim